Rekordni zbroj novih i rabljenih kamiona
Uz zadržavanje rekordne razine novih kamiona, uvezli smo i najviše rabljenih ikada, pa je ukupna brojka kamiona koji su ušli na tržište u 2024. premašila 6.000, što je najviše u od osamostaljenja Hrvatske.

Iako smo se nadali da bi broj novih kamiona u 2024. mogao premašiti 2.000, to se ipak nije dogodilo.
Prva polovica godine bila je obećavajuća te je broj novih vozila dosegnuo 1.108, ali je tržište u drugoj polovici ipak nešto usporilo te se broj registracija novih kamiona na kraju zaustavio na 1.946, odnosno 15 vozila manje nego u 2023.
S druge strane je broj rabljenih vozila iz uvoza značajno povećan te je po prvi put premašio 4.000, odnosno točno 4.135, a kad se tome dodaju novi znači da je na naše tržište ušao 6.081 kamion.
Radi se o najvećem broju rabljenih vozila ikad te također o najvećem ukupnom broju kamiona (novih i rabljenih) od osamostaljenja Hrvatske.
Scania nastavlja s dobrim rezultatima, a ponovno su i prvi u segmentu preko 16 tona NDM
Jedino što bi se moglo nazvati negativnim je lošiji omjer novih i rabljenih koji je premašio 1:2, budući je broj registracija novih kamiona ostao na istoj razini, a broj rabljenih značajno povećan.
Također, tek malo više od polovice uvezenih rabljenih vozila su Euro 6, a kako je obveza registracija Euro 6 vozila počela 2013., znači da smo uvezli veliki broj vrlo starih i "prljavih" vozila.
Mercedes-Benz je malo popravio rezultat iz 2023. što mu je donijelo pomak na treće mjesto
Možda bi se kriteriji za uvoz i registraciju trebali postrožiti jer uvoz takvih vozila nikome ne koristi, pogotovo što se u isto vrijeme radi veliki pritisak na smanjenja emisije CO2 i uvođenje električnih vozila.
MAN opet na vrhu
Iako je na polovici godine Scania bila vodeća, na kraju je MAN ipak skupio najviše registracija te je po 19. put najprodavanija marka novih kamiona u Hrvatskoj.
Volvo Trucks bilježi manji broj registracija, što ih je koštalo jednog mjesta u poretku
MAN je upisao ukupno 411 (u 2023. 377) registracija i imao najveći rast od svih marki (+34 vozila), ali je također i prva marka koja je (nakon 2008.) upisala više od 400 registracija novih vozila u jednoj godini.
U 2024. smo ukupno registrirali 6.081 novih i rabljenih kamiona, što je najviše ikad
Scania je na drugom mjestu, isto kao i prije godinu dana, uz nešto veće brojke (imaju 372 registracije) te sigurno mogu biti zadovoljni, pogotovo jer su drugu godinu za redom najprodavanija marka u najtežem segmentu.
Iveco je također imao nešto manji broj vozila u odnosu na 2023., ali su i dalje na visokim razinama
Mercedes-Benz je na trećem mjestu što je skok s petog gdje su bili prije godinu dana, a uz nekoliko kamiona više (imaju 304 što je tri više nego prije), razlog je i slabiji rezultat Volva i Iveca.
Volvo je u 2023. upisao 322 registracije, a u 2024. 30 manje što ih je koštalo jednog mjesta u poretku, a slično je i s Ivecom koji je 276 registracija imao ukupno 31 vozilo manje nego u 2023.
DAF je zadržao rekordnu razinu iz 2023. te nastavlja s odličnim rezultatima
Popis marki s troznamenkastim brojem registracija kompletira DAF sa 186 registracija, odnosno tek jednom manje nego u 2023.
Iako su neke od spomenutih marki zabilježile nešto manji broj registracija, općenito se može reći kako je ukupni rezultat jako dobar jer su brojke opet na razini rekorda u proteklih nekoliko godina.
Renault Trucks nije uspio ponoviti dobre brojke iz 2023. te bilježi značajno manji broj registracija
Renault Trucks je s 41 registracijom značajno pokvario rezultat iz 2023, kad su imali 74, ali je zato Isuzu, marka lakih kamiona, upisao 39, što je značajan rast u odnosu na sedam koliko je bilo u 2023., što je i očekivano je se radi o prvoj godini kako su etablirali na tržištu.
Ford Trucks nakon vrhunca u 2022. bilježi pad broja registracija
Fuso, koji ima sličnu ponudu vozila, bilježi 14 registracija, odnosno četiri više nego prije godinu dana, dok je Ford Trucks je s 10 registracija još jedan s lošijim rezultatom u odnosu na 2023, kad su imali 27.
Oporavak autobusa
Kod autobusa je stanje uvijek u nekoj od krajnosti, jer nakon krize u pandemiji kada su se svi pokušavali riješiti vozila koja nisu mogli staviti u funkciju, tržište je sada "gladno" i vjerojatno bi ukupne brojke bile i više da je bilo moguće dobaviti dodatne količine.
Tržište autobusa raste i bez flota gradskih prijevoznika, a MAN je utrostručio brojke iz 2023. te zasjeo na vrh i u ovom segmentu
U svakom slučaju trgovci sad imaju "slatke brige" jer je potražnja veća od ponude, a tome je donekle kumovao i nestanak nekih proizvođača, poput Van Hoola.
Također, dok smo proteklih godina održavali kakve-takve brojke prije svega zahvaljujući novim gradskim autobusima javnih poduzeća, u prošloj godini nemamo nijedan gradski autobus i tek nekoliko prigradskih, uz golemu većinu turističkih.
U takvom stanju tržišta najbolje se snašao MAN koji je upisao 26 registracija (isključivo turističkih) što je veliki skok u odnosu na devet koliko su imali u 2023. Setra, tradicionalno jaka u segmentu turističkih autobusa ima 22 (u 2023. 17), dok prvak iz 2023., Mercedes-Benz ima 19, odnosno sedam manje.
Isuzu je s jedne registracije u 2023, skočio na 11, baš kao i Volvo koji je također u 2023. imao jednu registraciju koju su u 2024. povećali na devet. Tu su još i Iveco s četiri prigradska te Scania s tri turistička autobusa.
Isuzu je nakon početka prodaje u 2023. u prošloj godini značajno povećao svoje brojke
Ovim brojkama treba dodati i 415 rabljenih autobusa koji su prvi put registrirani u Hrvatskoj, a i ovdje je brojke bile još veće da je bilo mogućnosti nabavke vozila koja su tražena na svim tržištima. Podsjetimo, u 2023. je uvezeno 458 rabljenih autobusa.
Uz rast velikih autobusa dešava se i prava eksplozija minibuseva kojih je (zajedno s midi busevima) u prošloj godini registrirano tri puta više nego u 2023., odnosno 120 prema 40.
Fuso je nakon pada u 2023. donekle popravio svoj rezultat
Uz tradicionalno veliku potražnju za turističkim minibusevima, sad su se pojavili i minibusevi za prijevoz školske djece, koji se klasificiraju kao prigradski što je također povećalo brojke.
Mercedes-Benz tradicionalno ima najveći udio u ovom segmentu, a prošle su godine uzeli lavovski dio te sa 71 registracijom drže gotovo 60 posto tržišta, U odnosu na 2023. kad su imali 31 registraciju, ovo je više nego dvostruko bolji rezultat.
Eksplozija minibuseva, a najveći dio su vozila na bazi Mercedes-Benz Sprintera koje isporučuje tvrtka Eurolimbus
Volkswagen nemamo baš često priliku vidjeti u poretku minibuseva, ali su u prošloj godini upisali čak 17 registracija, što im je donijelo drugu poziciju. FeniksBus su nadogradnje na bazi Dailyja, najčešće gradske izvedbe kojih prošle godine nije bilo, već je uz osam prigradskih bilo i šest turističkih.
MAN je također pomalo iznenađenje, a radi se o minibusevima na bazi modela TGE, koji je blizanac Volkswagen Craftera. Popis kompletiraju Ford, Isuzu i Fiat.
Velikom broju novih modela treba dodati i čak 80 rabljenih u ovom segmentu što svjedoči o velikoj potražnji na tržištu.
Stagnacija priključnih vozila
Iako bi bilo za očekivati kako broj priključnih vozila prati broj vučnih vozila, registracije priključnih vozila su tradicionalno na nešto nižim razinama od kamiona.
Tako su u prošloj godini registrirana 1.102 priključna vozila (najveći dio su poluprikolice) što je 127 manje nego 2023., a i većina marki bilježi nešto slabije rezultate.
Priključna vozila jedina imaju "minus", a unatoč lošijem rezultatu Schmitz Cargobull je uvjerljivo na čelu
Iako je i dalje uvjerljivo na čelu s 345 registracija, Schmitz Cargobull ipak bilježi 50-ak vozila manje nego u 2023.
Schwarzmüller je jedna od rijetkih marki s većim brojkama te su sa 194 registracije došli na drugo mjesto preskočivši Krone koji je sa 160 komada pokvario rezultat iz 2023. kad su imali 224.
Popis nastavlja Kögel s 42 vozila, što je također lošije nego godinu ranije, a vrlo blizu je PK sa 41 te Kässbohrer s 39. Od ostalih marki značajan skok ima Wielton koji je s 11 došao na 20 te se vratio na razinu 2022.
U ovom segmentu tradicionalno imamo veliki broj proizvođača, a u 2024. su registrirana vozila 71 proizvođača. Također, i ovdje se značajne broj rabljenih vozila pa je u protekloj godini iz uvoza stiglo još 1041 poluprikolica te 218 prikolica.
Laka i dalje rastu
Broj registracija lakih gospodarskih vozila nezaustavljivo raste te je u prošloj godini registrirano 10.275 novih vozila, odnosno oko tisuću više nego godinu prije, a ovo je i prvi put da je broj registracija premašio 10.000.
Broj lakih dostavnih vozila nastavlja rasti, a nastavlja se i dominacija Renaulta u ovom segmentu
Ovome treba dodati i još 12.261 rabljeno vozilo iz uvoza što ukupni broj lakih gospodarskih vozila koja su ušla na tržište diže na čak 22.536.
Renault je i ovaj put najbolji s još malo povećanim brojkama te su u konačnici ubilježili 2.476 registracija, ali je Volkswagen s rastom od gotovo 50 posto došao na 1.636 te smanjio razliku koja je u 2023. bila jako velika.
Rastao je i Ford koji ima 1.373 registracije, ali kako je rast bio manje od Volkswagen zamijenili su mjesta u poretku.
Slijedi Stellantisova četvorka koju predvodi Citroën s 1.009 registracija čime su gotovo udvostručili prethodni rezultat te se vratili na pozicije koje im realno i pripadaju. Opel ima nešto slabiji rezultat, dok Peugeot s 851 također bilježi značajan skok kao i Fiat.
U nedostatku poticaja broj električnih modela je značajno manji, a Ford E-Transit ima najveći broj registracija
Osmi je Iveco s 504 vozila što je najbolji rezultat nakon 2008. uz tradicionalnu dominaciju u segmentu iznad 3,5 tona.
Mercedes-Benz jedini bilježi nešto značajniji podbačaj jer su sa 751 došli na 473, a popis marki s troznamenkastim brojem registracija kompletira Toyota s 219 vozila, također nešto slabiji rezultat od 3023. kada su imali 269.
Među ovim vozilima je i 81 s električnim pogonom, značajno manje od 216 koliko je bilo u 2023., a razlog je nedostatak poticaja bez kojih nema značajne prodaje električnih vozila (isto vrijedi i za putničke modele).
U takvoj situaciji je Opel i dalje najjača marka jer imaju ukupno 13 registracija (u 2023. je bilo 93), a ako se gleda po modelima najviše registracija skupio Ford E-Transit njih 10. Svi ostali su jednoznamenkasti, a treba istaknuti tri Iveco e-Dailya te prvog Maxusa i Mercedes-Benz e-Citana.