Kriza nedostatka vozača kamiona se nastavlja
Međunarodna unija cestovnog prijevoza (IRU) objavila je novo izvješće o nedostatku vozača kamiona na globalnoj razini za proteklu 2024.

Prema podacima IRU-a, oko 3,6 milijuna radnih mjesta za vozača kamiona je ostalo nepopunjeno tijekom prošle godine (što je otprilike jednako brojki iz 2023.).
Izvješće tako ponovno potvrđuje da je manjak vozača kamiona dugoročni problem koji postoji u svim svjetskim regijama. Od 5100 prijevozničkih tvrtki ispitanih 2024., do 70% tvrtki u nekim zemljama suočava se s ozbiljnim ili vrlo ozbiljnim nedostatkom vozača.
IRU također upozorava na sve veći jaz između mlađih i starijih vozača.
Mladi vozači ispod 25 godina starosti čine 6,5% od ukupnog broja vozača kamiona. Neke zemlje imaju kritično niske stope mladih vozača, npr. Italija i Njemačka sa 2,2% odnosno 2,6%. Ništa bolje rezultate ne bilježe ni Poljska i Španjolska sa po 3%.
Nažalost, trend je silazni jer je postotak mladih vozača kamiona u usporedbi sa ukupnim brojem pao za 5,8% od 2023. do 2024.
S druge strane, udio vozača kamiona starijih od 55 godina je 31,6%. Zemlje s vrlo visokim postotkom starijih vozača uključuju Španjolsku s 50%, Australiju s 47% i Italiju s 45%. Prosječna dob vozača kamiona u svijetu sada je porasla na 44,5 godina.
Tijekom sljedećih pet godina, izvješće predviđa da će 3,4 milijuna vozača kamiona otići u mirovinu u promatranim zemljama.
U Australiji će 21% sadašnjih vozača otići u mirovinu do 2029. U Kini je to 18%, a u Europi 17%.