ACEA: Pad prodaje kamiona u 2024.
Europska udruga proizvođača ACEA objavila je ukupne prodajne brojke za proteklu 2024. Prema objavljenim podacima, EU tržište bilježi pad prodaje kamiona, dok su kombiji i autobusi ostvarili rast prodaje u odnosu na 2023.

Tijekom 2024. u EU je isporučeno 327,896 kamiona pa će 2024. biti obilježena padom prodaje od 6,3%. Od četiri ključna tržišta, samo Španjolska bilježi rast prodaje (od 12%) dok ostale tri bilježe pad prodaje: Njemačka (-6,9%), Francuska (-2,9%) i Italija (-0,7%).
Nema dvojbe kako su dizelski kamioni i dalje najpoželjniji (95,1% tržišnog udjela).
Prodaja električnih kamiona pala je za 4,6%, a na njih otpada 2,3% tržišnog udjela. Snažan rast prodaje električnih kamiona bilježe Njemačka (+57,4%), Italija (+115,2%) i Švedska (+59,6%), dok su značajni padovi prodaje u Francuskoj (-57,4%) i Nizozemskoj (-42,3%).
S druge strane, autobusni sektor doživio je rast prodaje tijekom 2024. (ukupno 35.579 isporučenih autobusa).
Što se tiče ključnih tržišta, Italija je zabilježila značajan dvoznamenkasti rast od 26,7%, Španjolska zabilježila rast od 10,3%, a Francuska 2,2%. S druge strane, Njemačka je doživjela pad od 2%.
Registracije električnih autobusa porasle su za 26,8 % u 2024., (tržišni udio iznosi 18,5%), a Italija je postala najveće tržište uz impresivni rast od 161,7%, dok je Španjolska porasla za 17,5%. Prodaja električnih autobusa u Njemačkoj porasla je za 4,9%, dok Francuska pada za 11,4%.
Hibridni autobusi čine 9,8% tržišnog udjela (pad prodaje za 16,1%). Prodaja dizelskih autobusa porasla je za 11,1% (tržišni udio od 63,1%).
I na kraju, tijekom 2024. isporučeno je 1.586.688 kombija čija je prodaja, u odnosu na referentnu 2023., porasla za 8,3 %. Najveći rast prodaje bilježi Španjolska (+13,7%) kao i Njemačka (+8,4%). Preostala dva ključna tržišta, Francuska i Italija, bilježe (doduše skroman) rast prodaje od 1,1, odnosno 0,9%.
Dizel je ostao primarni izbor kupaca u ovom segmentu (84,5 posto tržišnog udjela, porast registracija od 10,5% i 1.340.000 isporučenih dizelaša). Benzinci također bilježe rast tržišnog udjela (6%) kao i rast novih registracija od 3%.
Električni kombiji doživjela su značajan pad prodaje od 9,1%, smanjivši svoj tržišni udio na 6,1%. Prodaja hibridnih kombija također je pala za 4,8% (2% tržišnog udjela).